Blog

Ako zvýšiť zisky eshopu optimalizáciou produktových feedov

Pre každého, nielen e-commerce obchodníka je alfou aj omegou ako dostať tovar, ktorý ponúka čo najbližšie k zákazníkovi. Dnes už nestačí mať krásny, prehľadný a 100% funkčný eshop plný jedinečného tovaru ak sa o ňom zákazník nedozvie. Preto skôr či neskôr príde na rad otázka propagácie e-shopu a produktov.

Ako dostať svoje produkty čo najbližšie k zákazníkovi

Ak sa pozrieme na rozhodovací proces, ktorým prejde zákazník skôr ako tovar kúpi, prejde pri rozhodovaní niekoľkými fázami. 

Zjednodušene rozhodovací proces zákazníka vyzerá nasledovne: 

  • Zákazník nevie presne čo chce a hľadá inšpiráciu
  • Keď už má bližšiu predstavu o tom, čo potrebuje, hľadá podobné produkty, recenzie, porovnania produktov a eshopy ktoré ich ponúkajú.
  • Ak si vybral konkrétny produkt, preverí si cenu, dostupnosť a podmienky nákupu u rôznych predajcov.

Samozrejme kedykoľvek v tomto rozhodovacom procese môže natrafiť na ponuku, ktorá ho osloví a tovar hneď kúpi, alebo sa vráti v rozhodovaní o krok vzad. Ak ponúkate tovar ktorý potenciálny zákazník hľadá, bolo by ideálne aby Vašu ponuku našiel v každom kroku.

Na trhu je niekoľko vyhľadávačov tovaru a porovnávačov cien, kde sa stretáva ponuka rôznych e-shopov so záujmom zákazníkov. Niektoré sú zamerané na porovnávanie cien u rovnakých produktov, iné na bohatý výber produktov podobného zamerania - virtuálne nákupné centrá (Favi, Bonami, Glami, ...).  Novinkou s obrovským potenciálom do budúcna je vyhľadávanie v produktovej ponuke cez Google Platformy - organické vyhľadávanie v nákupoch (viac o tejto službe píšeme TU). 

Inspiracia a porovnávanie produktov

Produktový feed optimalizovaný pre každú platformu. 

Pri zaradení do každého z týchto systémov musíte pripraviť produktový feed, ktorý bude spĺňať presnú špecifikáciu konkrétneho tovarového vyhľadávača alebo porovnávača. Feed sa musí pravidelne aktualizovať aby boli údaje o cenách a dostupnosti aktuálne

Produktový feed ktorý odosielate do tovarového vyhľadávača alebo Google Shopping ADS, či pre neplatené vyhľadávanie v Google nákupoch, je základom, od ktorého sa potom bude odvíjať aj výkonnosť a predaj Vašich produktov

Pri vytváraní feedu odporúčame:

  • Snažte sa každý produkt zaradiť čo najpresnejšie do tovarovej kategórie (štruktúru katalógu a kategórií má každá platforma inú).
  • Dajte dôraz na kvalitu a presnosť údajov. Obrázky, vlastnosti produktu, dôkladne zatriedené variácie podľa špecifikácie konkrétnej platformy ak má produkt viac variácií.
  • Odlíšte sa. Ak ponúkate darčeky, výhodné balenia, doplňte túto informáciu k produktom ktorých sa to týka.

Produktovému feedu venujte naozaj veľkú pozornosť!

Ak je to pre Vás časovo náročné, radi Vám s tým pomôžeme. Sme certifikovaný partner služby Mergado. Objednajte sa k nám na bezplatnú konzultáciu a zistite, ako Vám vieme pomôcť s produktovým feedom.

Kontaktujte nás pre nezáväznú konzultáciu.

Výhody optimalizácie produktového feedu cez Mergado.  

Nepotrebujete platiť za programovanie feedu pre každú platformu. Stačí nám 1 výstupný feed ktorý Vám v Mergado upravíme na ľubovoľný počet rôznych platforiem aj so správnym zaradením do kategórií. 

Vďaka optimalizácii produktových feedov cez Mergado získate:

  • Ušetríte za programovanie feedu. Neplatíťe za programovanie feedu pre každý vyhľadávač. Ušetríte tak stovky až tisícky Eur. Stačí Vám jeden feed ktorý Vám upravíme pre ľubovoľný vyhľadávač.
  • Presné a adresné zaradenie produktov do kategórií každého vyhľadávača. Ak sa Vám ponuka a štruktúra eshopu mení častejšie, toto zatriedenie je možné kedykoľvek meniť alebo upravovať.
  • Doplnenie dodatkových údajov do feedu. Chýbajú Vám pri produktoch informácie o vlastnostiach? Farby, veľkosti balení, akciové balenia. Všetky tieto informácie vám doplníme podľa špecifikácie vyhľadávača, prípadne ich “vytiahneme” z nadpisu alebo popisu produktu aby bola splnená špecifikácia.
  • Promo informácie, darčeky. Odlíšte sa od konkurencie. Máte krátkodobú akciu? Ponúkate k vybraným produktom darčeky? Dajte o tom vedieť potenciálnym zákazníkom. Všetky tieto informácie máte možnosť meniť podľa aktuálnej ponuky.
  • Inteligentný bidding. To najlepšie na koniec. Ak využívate napr. platené pozície v Heuréke nastavíme Vám CPC už na úrovni feedu. Inteligentne! Podľa marže, sezónnosti, podľa počtu produktov na sklade, ceny a pozície konkurenta, je len na Vás akú stratégiu zvolíte. Podľa protreby ju samozrejme zmeníme a prispôsobíme aktuálnej výkonnosti.

Optimalizáciu produktového feedu Vám pomôžeme zvýšiť zisk.

Mám záujem o optimalizáciu produktového feedu.

055 303 6342
Mlynárska 16, Košice