Blog

Organické vyhľadávanie v Google Nákupoch

V roku 2019 Google konečne povolil aj pre Slovensko kampane Google Shopping ADS. Jedná sa o zobrazovanie produktových informácií s obrázkom a cenou priamo vo vyhľadávaní Google. Viac o Google Shopping ADS sa dočítate TU.

Práve v zložitej situácii korona krízy prichádza Google s ďalšou novinkou a tou je:  Organické vyhľadávanie v nákupoch.

Okrem inzerujúcich obchodníkov môžu už zobrazovanie produktových informácií využívať aj obchodníci ktorí Google Shopping ADS nevyužívajú.

Kde sa organické vyhľadávanie v ponuke e-shopov zobrazuje?

Od uvedenia Google shopping ADS sa vzhľad výsledkov vyhľadávania výrazne zmenil.  

Výsledky vyhľadávania

 

 

  • Ako prvé sa zobrazujú platené odkazy s ponukami e-shopov -  Google Shopping ADS
  • Pod platenou ponukou obchodníkov -  Shopping ADS sú platené odkazy vyhľadávania - Google ADS
  • Pod platenými odkazmi vo vyhľadávaní sú organické výsledky vyhľadávania

Pod priestorom pre zadanie vyhľadávacej frázy sú záložky na ktorých si volíte v čom chcete vyhľadávať:  Všetko, Obrázky, Nákupy, Mapy, Videá.

Ponuka obchodníkov na hlavnej stránke vyhľadávania je dostupná len pre platenú inzerciu.

Po kliknutí na záložku Nákupy sa však dostanete do organického vyhľadávania a tu sa už zobrazujú aj produkty obchodníkov, ktorí neinzerujú v platenej službe Shopping ADS. Na toto vyhľadávanie v ponukách e-shopov sa dostanete aj na URL: www.google.com/shopping

Zákazník má možnosť zobrazené výsledky filtrovať podľa ceny, dopravy, stavu produktu, podľa obchodníkov. Výsledky si vie zoradiť podľa ceny alebo referencií.

Organické vyhľadávanie v nákupoch

Ako môžem zobrazovať ponuku aj môjho e-shopu?

Aby ste mohli zobrazovať Vaše produktové ponuky v organickom vyhľadávaní v nákupoch musíte splniť nasledujúce kroky: 

  1. Založte si účet Google Marchant Center
  2. Overte svoj e-shop v účte Merchant Center. Overenie je možné pomocou účtu Google Analytics, alebo vložením META tagu do kódu stránky. Vaše stránky musia byť zabezpečené platným SSL certifikátom. 
  3. Pridajte do Google merchant center XML feed s ponukou tovaru. Feed musí spĺňať špecifikáciu pre Google Marchant Center pre Vašu vertikálu podnikania a musí spĺňať požiadavky na údaje a podmienky oprávnenosti na zobrazovanie výrobkov v platformách na Googli

Po tom, čo prejde váš účet a produktový feed schválením môžu sa vaše výrobky zaradiť do organického vyhľadávania. Okrem zobrazenia na záložke Nákupy sa budú Vaše produkty bezplatne zobrazovať aj vo vyhľadávaní v  Obrázkoch Google a Google Lens. Toto všetko si môžete nastaviť aj sami. Ak je však pre Vás postup zložitý, alebo potrebujete poradiť neváhajte nás kontaktovať.

Chcem vedieť viac o nastavení organického vyhľadávania v nákupoch

Ako zabezpečiť aby sa v ponuke e-shopov moje produkty nestratili?

Veľmi podobne ako v klasickom organickom vyhľadávaní aj v nákupoch sa zobrazujú ako prvé produkty ktoré sú najrelevantnejšie. Určite ste už pre organické vyhľadávaní riešili SEO. Viac o tom ako funguje optimalizácia pre vyhľadávače píšeme TU

Pre optimalizáciu vo vyhľadávaní v Google nákupoch je kľúčový produktový feed ktorý ste nahrali do Merchant Centra. Okrem toho, že musí spĺňať preddefinované požiadavky na to, aby Vám ho Google schválil a musí spĺňať požiadavky na údaje a podmienky oprávnenosti na zobrazovanie výrobkov v platformách na Googli, je rovnako dôležitá aj štruktúra a kvalita údajov ktoré v ňom sú.  Kľúčové je správne zaradenie jednotlivých produktov do vhodných kategórií podľa špecifikácie Google. Kvalitné názvy produktov a popisy ktoré obsahujú relevantné kľúčové slová zabezpečia, aby sa mohli produkty zobrazovať pri relevantných vyhľadávacích frázach.

Čím kvalitnejší je produktový feed, tým lepšie výsledky dosiahnete vo vyhľadávaní v Nákupoch, ale aj v platenej verzii Google Shopping ADS.  Prečítajte si viac o tom ako Vám optimalizácia produktových feedov pomôže zvýšiť predaje.

Potrebujem pomôcť s produktovým feedom.

Možnosť organického vyhľadávania v nákupoch je nová a stále ju veľa e-shopov nevyužíva. Postupne si však na ňu zvyknú zákazníci aj obchodníci. Nečakajte a zaraďte svoje produkty do vyhľadávania skôr ako Vaša konkurencia.

Neváhajte a kontaktujte nás pre nezáväznú konzultáciu.

055 303 6342
Mlynárska 16, Košice