Organické vyhľadávanie v Google Nákupoch
V roku 2019 Google konečne povolil aj pre Slovensko kampane Google Shopping ADS. Jedná sa o zobrazovanie produktových informácií s obrázkom a cenou priamo vo vyhľadávaní Google. Viac o Google Shopping ADS sa dočítate TU.
Práve v zložitej situácii korona krízy prichádza Google s ďalšou novinkou a tou je: Organické vyhľadávanie v nákupoch.
Okrem inzerujúcich obchodníkov môžu už zobrazovanie produktových informácií využívať aj obchodníci ktorí Google Shopping ADS nevyužívajú.
Kde sa organické vyhľadávanie v ponuke e-shopov zobrazuje?
Od uvedenia Google shopping ADS sa vzhľad výsledkov vyhľadávania výrazne zmenil.
- Ako prvé sa zobrazujú platené odkazy s ponukami e-shopov - Google Shopping ADS.
- Pod platenou ponukou obchodníkov - Shopping ADS sú platené odkazy vyhľadávania - Google ADS
- Pod platenými odkazmi vo vyhľadávaní sú organické výsledky vyhľadávania.
Pod priestorom pre zadanie vyhľadávacej frázy sú záložky na ktorých si volíte v čom chcete vyhľadávať: Všetko, Obrázky, Nákupy, Mapy, Videá.
Ponuka obchodníkov na hlavnej stránke vyhľadávania je dostupná len pre platenú inzerciu.
Po kliknutí na záložku Nákupy sa však dostanete do organického vyhľadávania a tu sa už zobrazujú aj produkty obchodníkov, ktorí neinzerujú v platenej službe Shopping ADS. Na toto vyhľadávanie v ponukách e-shopov sa dostanete aj na URL: www.google.com/shopping
Zákazník má možnosť zobrazené výsledky filtrovať podľa ceny, dopravy, stavu produktu, podľa obchodníkov. Výsledky si vie zoradiť podľa ceny alebo referencií.
Ako môžem zobrazovať ponuku aj môjho e-shopu?
Aby ste mohli zobrazovať Vaše produktové ponuky v organickom vyhľadávaní v nákupoch musíte splniť nasledujúce kroky:
- Založte si účet Google Marchant Center
- Overte svoj e-shop v účte Merchant Center. Overenie je možné pomocou účtu Google Analytics, alebo vložením META tagu do kódu stránky. Vaše stránky musia byť zabezpečené platným SSL certifikátom.
- Pridajte do Google merchant center XML feed s ponukou tovaru. Feed musí spĺňať špecifikáciu pre Google Marchant Center pre Vašu vertikálu podnikania a musí spĺňať požiadavky na údaje a podmienky oprávnenosti na zobrazovanie výrobkov v platformách na Googli
Po tom, čo prejde váš účet a produktový feed schválením môžu sa vaše výrobky zaradiť do organického vyhľadávania. Okrem zobrazenia na záložke Nákupy sa budú Vaše produkty bezplatne zobrazovať aj vo vyhľadávaní v Obrázkoch Google a Google Lens. Toto všetko si môžete nastaviť aj sami. Ak je však pre Vás postup zložitý, alebo potrebujete poradiť neváhajte nás kontaktovať.
Chcem vedieť viac o nastavení organického vyhľadávania v nákupoch
Ako zabezpečiť aby sa v ponuke e-shopov moje produkty nestratili?
Veľmi podobne ako v klasickom organickom vyhľadávaní aj v nákupoch sa zobrazujú ako prvé produkty ktoré sú najrelevantnejšie. Určite ste už pre organické vyhľadávaní riešili SEO. Viac o tom ako funguje optimalizácia pre vyhľadávače píšeme TU
Pre optimalizáciu vo vyhľadávaní v Google nákupoch je kľúčový produktový feed ktorý ste nahrali do Merchant Centra. Okrem toho, že musí spĺňať preddefinované požiadavky na to, aby Vám ho Google schválil a musí spĺňať požiadavky na údaje a podmienky oprávnenosti na zobrazovanie výrobkov v platformách na Googli, je rovnako dôležitá aj štruktúra a kvalita údajov ktoré v ňom sú. Kľúčové je správne zaradenie jednotlivých produktov do vhodných kategórií podľa špecifikácie Google. Kvalitné názvy produktov a popisy ktoré obsahujú relevantné kľúčové slová zabezpečia, aby sa mohli produkty zobrazovať pri relevantných vyhľadávacích frázach.
Čím kvalitnejší je produktový feed, tým lepšie výsledky dosiahnete vo vyhľadávaní v Nákupoch, ale aj v platenej verzii Google Shopping ADS. Prečítajte si viac o tom ako Vám optimalizácia produktových feedov pomôže zvýšiť predaje.
Potrebujem pomôcť s produktovým feedom.
Možnosť organického vyhľadávania v nákupoch je nová a stále ju veľa e-shopov nevyužíva. Postupne si však na ňu zvyknú zákazníci aj obchodníci. Nečakajte a zaraďte svoje produkty do vyhľadávania skôr ako Vaša konkurencia.