Google ADS kampane vo vyhľadávacej sieti vs Performance Max kampane
V neustále sa vyvíjajúcom prostredí online inzercie zostáva Google Ads základným kameňom podpory podnikania. Dilema výberu správneho typu kampane však často mätie majiteľov a manažérov firiem.
Mali by ste využiť efektívnosť Performance Max založenú na AI alebo sa spoľahnúť na osvedčené a overené reklamné kampane vo vyhľadávacej sieti?
V tomto článku vám chceme pomôcť pochopiť mechanizmus a výhody oboch týchto prístupov a predstaviť vám spôsob ako môže vaše podnikanie z inzercie vyťažiť maximum.
Reklamné kampane vo vyhľadávaní
Reklamné kampane vo vyhľadávaní sú základom služby Google ADS. Sú založené na kľúčových slovách a zobrazujú sa vo vyhľadávaní Google. Ide o prevažne textové reklamy ktoré majú za cieľ zobraziť potenciálnemu zákazníkovi cielené posolstvo, odpoveď na dopyt ktorý práve vyhľadal.
Pri reklamách vo vyhľadávaní máte plnú kontrolu nad tým, komu a v akej podobe sa zobrazí vaša reklama. Stále je možnosť ponechať celú správu kampane na manuálnom ovládaní. Máte pod kontrolou, kľúčové slová, texty a aj ceny za kliknutia.
Vyhľadávacie kampane prešli v poslednom období výraznou inováciou a mechanizmy strojového učenia už umožňujú aj z nich vyťažiť viac. Tieto zmeny zasiahli hlavne stratégie ponúkania cien. Inteligentné ponuky zamerané na konverzie pomôžu odlíšiť kvalitu jednotlivých kliknutí a zamerať sa na zobrazenia publiku, ktoré je viac pripravené konvertovať. Inteligentné ponuky potom spravujú zobrazovanie reklám pomocou signálov.
Príklad použitia signálov vo vyhľadávacej kampani pre nášho klienta pri využití inteligentných ponúk:

Reklamné texty sa zobrazujú vo vyhľadávaní nad výsledkami organického vyhľadávania. Celkový vzhľad vyhľadávania Google sa v poslednom čase výrazne zmenil. Vo výsledkoch nevidíme len textové odkazy, už sú doplnené aj o logá a obrázky (náhľady z obsahu stránky). Táto inovácia samozrejme zasiahla aj inzerciu a aj reklamné odkazy už okrem textov môžu obsahovať aj logo inzerenta a obrázky ktoré sa zobrazujú podľa relevantnosti a toho, na akom zariadení sa reklama zobrazuje.
Vo vyhľadávaní používame responzívne reklamy. V praxi to znamená, že zadáme niekoľko (max 10) nadpisov, niekoľko popisov (max 5) z ktorých systém kombinuje reklamné texty. Strojové učenie vyberie kombináciu ktorá je najrelevantnejšia k vyhľadávaciemu dopytu a uprednosťnuje kombinácie ktoré majú najlepšiu výkonnosť.
Príklady zobrazenia reklám vo vyhľadávaní:


Čo je to Performance Max (PMax) kampaň?
Performance Max je novým typom kampaní Google Ads a využíva silu strojového učenia a automatizácie.
Jedinečné je, že kampane PMax ponúkajú komplexnejší prístup ako reklamy vo vyhľadávaní. Robia to pomocou inteligentných stratégií ponúkania cien a množstva formátov reklamy vo vlastníctvach Google vrátane Vyhľadávania, Máp, Gmailu, YouTube, kanála Discovery a Obsahovej siete.
Hlavná výhoda spočíva v schopnosti optimalizovať umiestnenie reklamy pomocou signálov publika a strojového učenia, čo sľubuje dosah a výkonnosť nad rámec toho, čo by mohli dosiahnuť manuálne kampane.
Príklad využitia signálov na zacielenie pre klienta inzerujúceho realizácie zelených striech:
PMax kampane pomocou signálov zobrazíme publiku, ktoré sa intenzívne zaujíma o problematiku zelených striech, aktívne vyhľadáva informácie, navštevuje stránky s touto problematikou, odborné články, weby konkurencie a pod.
Súčasťou je aj remarketing, čiže okrem zasiahnutia ďalšieho relevantného publika slúžia aj na pripomenutie a upevnenie povedomia.
Publikum zasiahneme obrázkovou reklamou ktorá sa mu môže zobrazovať vo všetkých sieťach.
Kde sa zobrazujú reklamy PMax:

Reklamy PMax sa môžu zobrazovať v rôznych kanáloch a ich vzhľad sa môže výrazne líšiť od textových reklám vo vyhľadávaní v závislosti od kanála.
Keď vytvárame reklamy PMax, vytvoríme tzv. skupiny podkladov – nadpisy, dlhé nadpisy a popisy, obrázky a dokonca videá pre Obsahovú sieť, Gmail, YouTube a Discover kanál.
Google používa tieto podklady na vytváranie najlepších kombinácií, ktoré fungujú pre každý z piatich rôznych kanálov na ktorých zobrazujú reklamy.
Tu je príklad, ako môžu reklamy vyzerať v jednotlivých kanáloch:
Výkonnostné rozdiely medzi reklamami vo vyhľadávaní a PMax kampaňami
PMax kamapane ponúkajú v nastaveniach možnosť cielenie na nových alebo existujúcich zákazníkov. Znamená to, že upravujete svoju reklamnú stratégiu tak, aby ste zacielili len na nových zákazníkov ktorí s vašou firmou ešte neinteragovali alebo aj tých, ktorí už v minulosti boli v kontakte s vašou firmou, či už prostredníctvom nákupu, návštevy vášho webu alebo používania vašej aplikácie (remarketing - vracajúci sa zákazníci).
Rozdiely vo výkonnosti pri rovnakom ponúkaní cien pre nových a existujúcich zákazníkov:
- Miera prekliknutia (CTR): vyššia pre kampane vo Vyhľadávacej sieti v porovnaní s Pmax. Je to preto, že Pmax sa zobrazuje aj na iných kanáloch, kde je CTR oveľa nižšia ako pre reklamy vo vyhľadávaní.
- Priemerná CZK: priemerná cena za kliknutie je nižšia pri PMax v porovnaní s kampaňami vo Vyhľadávacej sieti. Je to preto, že PMax má prístup k reklamnému inventáru naprieč mnohými kanálmi, ktorý je vo všeobecnosti oveľa lacnejší ako ponúkanie cien iba za kľúčové slová v kampani vo vyhľadávacej sieti. Výhoda PMax je, že obrázkové reklamy sú význačnejšie, zobrazia sa potenciálnemu zákazníkovi častejšie a vníma ich aj v prípade, že na reklamu neklikne (platí sa vždy len za kliknutie).
- Konverzie: líšia sa medzi typmi kampaní podľa nastavení cielenia. Vo všeobecnosti sa od PMax očakáva nižší konverzný pomer, ale Pmax môžete zacieliť na vracajúcich sa zákazníkov (remarketing) v rôznych kanáloch kde bude mať s nižšími nákladmi často vyššie celkové konverzie.
- Cena za konverziu: bude sa podobne ako počet konverzií líšiť v závislosti od nastavení. Pri užšom cielení a v kombinácii s remarketingom môže byť vzhľadom na nižšie CZK cena za konverziu podobná alebo aj rovnaká pri vyhľadávacích kampaniach aj pri PMax.
- Miera konverzie: Keďže reklamy vo vyhľadávaní používajú kľúčové slová ktorých zámer môže byť v lieviku veľmi úzky, miera konverzie je často vyššia pri vyhľadávaní v porovnaní s PMax. Aj tu však platí, že záleží od nastavení cielenia (šírky lievika) v PMax.
Vyhľadávanie, či PMax? Ktorá z týchto kampaní je pre vás vhodnejšia?
Ak cielite na priame generovanie potenciálnych zákazníkov alebo predaj s jasne definovaným zámerom publika, použite kampane vo Vyhľadávacej sieti. Pravidelná kontrola kľúčových slov, dopytov a optimalizácia textov je základom jej účinnosti.
Ak hľadáte efektívny a širší dosah, nepoznáte presne dopyty potenciálneho publika, chcete zasiahnuť zákazníkov konkurencie a zvýšiť povedomie, potrebujeme PMax kampane ktoré sú vhodné pre marketingovú stratégiu so širším lievikom.
Spustite spoločne vyhľadávaciu kampaň aj PMax
Využitie oboch typov kampaní je dobrá stratégia a môže priniesť hmatateľné výhody.
Z našich skúseností pre malých a stredných podnikateľov sa ukazuje, že spojenie PMax s kampaňami vo vyhľadávacej sieti pomáha efektívne optimalizovať rozdelenie rozpočtu a zároveň zvýšiť viditeľnosť značky vo všetkých kanáloch Google.
Keď spustíte obe kampane spolu, vytvoríte stratégiu úplného zúženia – zacielite na používateľov, ktorí sú pripravení nakupovať z hľadaných výrazov s vysokým zámerom, ale aj používateľov, ktorí sú len v počiatočných fázach prieskumu, ktorých môžete osloviť viacerými kanálmi.
Záver
Kampane s maximálnym výkonom aj kampane vo Vyhľadávacej sieti majú rozdielne výhody prispôsobené konkrétnym obchodným cieľom.
Pre úspech v službe Google Ads je rozhodujúce zosúladiť výber kampane s vašimi cieľmi. Či už samostatne alebo v kombinácii, tieto kampane sú výkonnými nástrojmi vo vašom arzenáli digitálneho marketingu.
Pre dosiahnutie vašich cieľov je kľúčové správne nastavenie a meranie kampaní a ich pravidelná optimalizácia.
Potrebujete poradiť s nastavením kampaní alebo výberom vhodnej stratégie či cielenia?
Kontaktujte nás pre nezáväznú konzultáciu. Radi vám pomôžeme nájsť správnu stratégiu, ktorá pomôže vášmu podnikaniu rásť.
